درباره مردی است که به دلیل شباهت با صدام حسین از او خواسته میشود نقش بدل او را بازی کند و…
درباره فیلم: فیلم سینمایی صد دام فیلمی کمدی، خانوادگی و اجتماعی به کارگردانی پدرام پور امیری و تهیهکنندگی مجتبی رشوند است که در سال 1403 تولید شد؛ با آغاز پیش تولید، فیلمبرداری صد دام در تابستان سال 1403 آغاز شد؛
لازم به ذکر است برخلاف اخبار منتشر شده رضا عطاران در این فیلم نقش صدام را بازی نخواهد کرد؛ گفته شده است که عطاران نقش بدل صدام حسین را ایفا میکند؛
پدرام پورامیری متولد سال 1373 در استان کرمان (شهرستان بافت)، کارگردان و فیلمنامهنویس ایرانی است؛ او برای فیلمهای جاندار، نسبت خونی و شنای پروانه تاکنون سه بار نامزد سیمرغ بلورین شده است؛ او همچنین برای فیلم نسبت خونی برنده جایزه بهترین فیلمنامه و نامزد جایزه بهترین کارگردانی در جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران شد؛
پورامیری بیشتر آثارش را با همکاری حسین امیری دوماری تولید کرده است؛ آنها که اولین فیلم بلند خود را در سن 23 سالگی ساختهاند، از سوی برخی رسانهها جوانترین فیلمسازان سینمای ایران لقب گرفتهاند؛ پدرام پورامیری در هنرستان رشته سینما را دنبال کرد؛ بعد به تهران آمد و به تحصیل در دانشگاه سوره مشغول شد؛
پورامیری و امیری دوماری همچنین از دانشجویان بخش دارالفنون در جشنواره جهانی فیلم فجر بودند؛ آنها پیش از ساختن اولین فیلم بلند خود، سابقه ساخت سه فیلم کوتاه را داشتند و زمانی که تحصیل در دانشگاه سوره را آغاز کردند، قرار گذاشتند که پایاننامهشان یک فیلم سینمایی باشد؛ این طرح تحقق پیدا کرد؛ آنها پس از ساخت فیلم کوتاه نسبت خونی که با موفقیتهایی همراه شده بود،
فیلم جاندار را ساختند که نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول شد؛ جاندار یک سال بعد از نگارش فیلمنامهاش مقابل دوربین رفت؛ مدتی بعد، محمد کارت که بهعنوان بازیگر در نسبت خونی حضور داشت از آنها دعوت به همکاری کرد که منجر به نوشتن فیلمنامه شنای پروانه شد؛
این فیلم نامزد دوازده سیمرغ بلورین از جمله جایزه بهترین فیلمنامه در جشنواره فیلم فجر شد؛ پورامیری در نگارش فیلمنامه مجموعههای تلویزیونی افرا و یاغی نیز همکاری داشته است؛
فیلم صددام نخستین بار در بهمن ۱۴۰۳ در بخش سودای سیمرغ چهل و سومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست در سه رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین شود. صددام صدر نشین فروش بلیت های چهل و سومین جشنواره فیلم فجر شد و بلیت های آن در ساعات اولیه فروش، تا پایان جشنواره فیلم فجر تمام شد. نسیم قاضی زاده آهنگسازی و موسیقی فیلم را که بر عهده سروش انتظامی بود تحسین و آن را یک پله بالاتر از سطح سینمای کمدی ایران دانست. محمد تقی زاده صددام را یک سروگردن بالاتر از کمدی های اخیر سینمای ایران دانست و بازی بازیگران را برگ برنده فیلم عنوان کرد، همچنین اولین تجربه پریناز ایزدیار در کمدی را تحسین کرد.
احسان طهماسبی عنوان کرد:« صددام برخلاف اکثر کمدی ها، دارای فیلم نامه منسجم می باشد و فیلم بر طنازی های رضا عطاران استوار است». مازیار معاونی بازی ایزدیار را متفاوت و بازی عطاران را تکراری اما طناز و دوست داشتنی عنوان کرد و در مقابل از پایان بندی فیلم انتقاد کرد. احسان ناظم بکایی سوژه فیلم را بکر و تازه عنوان کرد و موسیقی متن فیلم را تحسین کرد. به عقیده مسعود فراستی این فیلم به همراه فیلم آنتیک بدترین فیلم های جشنواره فجر بودند.